Behöver du hjälp?

Rörmokare och VVS

Hos oss gäller rot-avdrag

Vi arbetar med alla typer av rörmokeri och installation och utför allt från små servicearbeten till större entreprenader.

Tjänster

  • Försäljning och installation av Kakelugnspannan
  • Värmesystem
  • Avlopp
  • Badrum, kök, golvvärme & vattenutkastare m.m.
  • Nyinstallationer
  • Installation av pumpar, varmvattenberedare, pannor (t.ex. Kakelugnspannan), pelletsbrännare m.m.
  • Reparationer
  • Servicearbeten
  • Jobb för olika fastighetsägare
  • Kakelugnspannan

En både populär och energisnål produkt som vi är återförsäljare och installatör av är Kakelugnspannan – den effektivaste kakelugnen på marknaden. Den ser ut som en klassisk kakelugn och eldas i som en sådan men Kakelugnspannan är i sitt moderna utförande mer lik en vedeldad vattenpanna.

Kakelugnspannan pryder ditt hem samtidigt som den ger energisnål värme. Den är lätt att installera eftersom Kakelugnspannan levereras i ett stycke.

Vi har även hand om all service vad gäller tryckluft, vatten, värme, avlopp med mera på lättmetallsfabriken i Norrtälje.

Timpriser

  • Servicemontör: 665 kr/timme inkl. moms Vi debiterar endast hel- eller halvtimmar.
  • Omkostnader för servicebil: 625 kr/besök inkl. moms, 1 debitering per bil & dygn.
  • Omkostnader för servicebil innanför tullarna i Stockholm för tull och parkering: 925 kr/besök inkl. moms.
  • Grundarvode (minsta debitering): 1980 kr inkl. moms. I detta ingår 1 timmes arbete hos kund samt 30 minuter för resa till och 30 minuter från kund samt omkostnader för bilen inkl. expeditionskostnad
  • Grundarvode innanför tullarna i Stockholm: 2280 kr inkl. moms. I detta ingår 1 timmes arbete hos kund samt 30 minuter för resa till och 30 minuter från kund samt omkostnader för bilen inkl. expeditionskostnad.
  • Hantering av externt köpta produkter & material: Vi debiterar 900 kr/tim  inkl. moms samt framkörningsavgift för bil & expeditionskostnad, när Ronqvist Rör AB skall hantera produkter och material som kunden införskaffat sig hos annan leverantör, t.ex. wc-stolar, blandare, varmvattenberedare, duschhörnor m.m.
  • Jourbesök: Eventuella jourbesök 1690 kr/tim.  inkl. moms. Omkostnader för servicebil á 665 kr/ besök inkl. moms, 1 debitering per bil & dygn.  tillkommer.
  • Expeditionskostnad: 25 kr/faktura inkl. moms när fakturan inte överstiger 5000 kr inkl. moms..
  • Material debiteras enligt DAHLs gällande prislista.

Avbokningar & tillräde

Har du fått förhinder? Avbeställa/omboka din tid hos oss senast 24 timmar innan överenskommen tid så vi har möjlighet att boka in någon annan på den tiden. Ej avbokat tid eller om vi inte har tillträde till arbetsplatsen debiteras med grundarvodet plus inbokade tiden för servicemontören.

När du beställer tid för vår service så gör vi en muntlig eller skriftlig överenskommelse (muntligt/skriftligt avtal). Vi (säljaren) förbinder oss att reservera denna tid för dig samt att vi kommer till er som kund på utsatt tid. Du (köparen) förbinder dig att se till att vi som montörer kan och har tillträde till arbetsplatsen där arbetet ska utföras.

Vi respekterar er tid och hoppas att ni respekterar vår tid.

Tack för förståelsen!

ROT-avdrag

Vill du nyttja ROT-avdrag? Berätta det för oss i förväg.
Om rotarbetet utförs på din fastighet måste du uppge en fastighetsbeteckning. Du som bor i bostadsrätt uppger i stället bostadsrättsföreningens organisationsnummer och även lägenhetsnummer som är fyra siffror. Du ska även ta fram namn och personnummer för de personer som äger fastigheten och ska nyttja ROT-avdraget samt om du redan utnyttjat en del av skattereduktionen, hur stor del det är.

Vi begär ersättning på skattereduktionsbeloppet från Skatteverket i samband med att du får din faktura. Det är viktigt att du är sanningsenlig i dina uppgifter om hur stor del du redan utnyttjat av skattereduktionen, eftersom vi annars inte får ut avdraget belopp från Skatteverket och då tillfaller betalkravet er. Vid utebliven betalning av fakturan så faller rätten till att använda er av Rot-avdrag bort och eventuella krav ställs på det totala beloppet.

Vid ändring av redan utskriven faktura och vid avslag både på grund av felaktiga uppgifter och vid nekande till avdraget så tar vi en avgift på grund av förhöjda administrativa omkostnader samt återstoden av kontrakterade beloppet.

OBS!! TIDEN TILL OCH IFRÅN KUND ÄR INTE GILTIG FÖR ROTAVDRAG.